Ron Paul en de mainstream media

Door Redactie

1 februari 2008

Ron Paul eindigde op de vijfde en laatste plaats tijdens de voorverkiezingen in Florida. Een teleurstellend, maar niet al te onverwacht resultaat gezien de feitelijke boycot van de Ron Paul campagne door de mainstream media.

Hieronder, uit een artikel dat Johnny Kramer schreef voor Lewrockwell.com, enkele onthutsende cijfers van VMS, een firma die cijfers publiceert over berichtgeving door media. 

Houd hierbij in het achterhoofd dat deze cijfers gaan over een periode waarin Ron Paul een zittend lid van het Amerikaans Congres is, die in het vorige kwartaal significant meer geld ophaalde dan welke andere kandidaat dan ook. Daarnaast versloeg hij Rudy Giuliani in bijna alle eerdere voorverkiezingen, en Fred Thompson, Mike Huckabee en John McCain in 1 of meerdere voorverkiezingen. Desondanks berichtten de mainstream media in de afgelopen week, voorafgaand aan de voorverkiezingen in Florida:
 
- 85 keer zoveel over John McCain als over Ron Paul
- 69 keer zoveel over Rudy Giuliani als over Ron Paul
- 59 keer zoveel over Mitt Romney als over Ron Paul
- 32 keer zoveel over Mike Huckabee als over Ron Paul
- 25 keer zoveel over Fred Thompson als over Ron Paul
- 207 keer zoveel over Barack Obama als over Ron Paul
- 202 keer zoveel over Hillary Clinton als over Ron Paul

Hoewel het internet sterk in opkomst is als primaire bron van nieuwsvoorziening voor mensen en blogs en andere websites groeien in invloed terwijl de mainstream media invloed verliezen, lijkt de macht van de mainstream media vooralsnog groot genoeg om een doorslaggevende en negatieve rol te spelen met betrekking tot een campagne als die van Ron Paul. Hopelijk komt hier snel verandering in.
 




Gerelateerde links:
- Ron Paul en de rol van ideeën, Koen Swinkels
- Ron Pauls bureau
- De Ron Paul campagne voor de Presidentsverkiezingen, Richard L. Sanders
- If You Google Ron Paul, video
- Handleiding ter Bestrijding van Ron Paul

Stichting MeerVrijheid
webmaster@meervrijheid.nl